.

.

torsdag 24. september 2015

Chiapudding med vanilj och yoghurt


Hej min vän!

Det där med chiafrön är inte så dumt ändå.. sedan jag shoppade loss på ca. 2 kilo i Sverige och släpade med mig hem (bara nästan) har dom hamnat lite överallt. I knäckebröd, i smoothies och i barnens havregrynsgröt.  Om nu dessa omega 3-rika prickar har lyckats förhöja min hälsa och gjort mig lyckligare är svårt att fastslå, men  nog känner jag mig lite gladare ;)  Sist ut i receptsamlingen har vi en fet liten pudding med vaniljsmak och krämig yoghurt. Du kommer att stå dig till lunch, jag lovar: 

Recept på chiapudding:

2 matskedar chiafrön
2 dl mandelmjölk (köp i affären eller testa att göra egen?)
1 kryddmått vaniljpulver
Pytte-pytte-pytte lite salt. (Min bästis Hanna säger att lite salt lyfter fram sötman i choklad, vilket har visat sig fungera även på chiapudding. High five på det.)


Blanda allt i en bägare och låt stå i kylskåpet i en timme. Rör om och häll över i ett glas som får stå över natten i kylskåpet. Klart till frukost nästa dag, när du blandar puddingen med rysk yoghurt och toppar med granola. Tjing!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar