.

.

tirsdag 11. august 2015

Chiapudding







Jag behöver mer energi och bättre matvanor!

Det är konklusionen efter en veckas semester-grubblingar. Det har gått i hundra hela sommaren, och jag har verkligen inte haft någon tid över till reflektioner runt min hälsa eller matvanor. Jag har mest stressat runt med en puls över 180 och flåsat, lossat lastbilar, burit plankor druckit kaffe, svettats och vänt ut och in på mig själv.

Jag är inte ute efter att göra några helomvändningar egentligen, men för att må bättre måste jag skärpa mig! Som att sitta ner när jag äter till exempel, istället för att springa runt samtidigt? Eller att tillåta mig matpauser med näringsrik mat istället för 20 koppar ljummet kaffe? Kanske äta frukost då och då. Fler grönsaker? 

På tal om frukost, idag testade jag chiapudding för första gången. Jag köpte massor av chiafrön i Sverige och var tvungen att prøva. 

Recept:

2 matskedar chiafrön
2 dl havremjölk/kokosmjölk/mjölk
1 kryddmått vaniljpulver

Blanda allt i en bägare och låt stå i kylskåpet i en timme. Rör om och häll över i ett glas som får stå över natten i kylskåpet. Klart till frukost nästa dag, släng gärna över några färska bär och vispad grädde:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar