.

.

torsdag 2. juli 2015

Beer-can chicken






Altså, beer can chicken, just saying!

En hel kyckling som grillas över en ölburk full med örter, vitlök och ...öl såklart, slår nästan allt annat grillat kött. 

Nu hade jag ingen ölburk hemma i och för sig (däremot enorma mängder hembrygd öl), så jag använde mitt favoritfat ifrån Torekov Keramik. Av alla köksprylar jag äger så kan just det fatet vara min favorit! Dels är det vackert, dels påminner det mig om Torekov där min Pappa och hans kärlek Tina hänger på lediga stunder, och dels påminner det mig om en härlig weekend i Stockholm, när Tina och jag lyckades kapa varsitt fat på Svenska mässan. 

Om man har varken ölburk eller keramikfat kan man svetsa ett stativ själv, det har Linneas granne gjort :)

KRAM!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar