.

.

fredag 10. april 2015

Välkommen hem!







Vägen hem till oss


Den känslan!

På vägen hem idag, meter innan jag kom
 fram till våran lilla ö sprack himlen upp och solen fullkomligt skvalade ut! Jag var tvungen att gå ur bilen och bara vara en stund. Det var helt härligt. Jag fyllde näsan med salt, sval havsluft och lät vinden riva lite i luggen. Så stod jag bara där. Och tänkte på ingenting alls mer än hur gott hav kan lukta. 

Jag har inte alltid känt så för våran ö. Det har funnits dagar (många dagar) där jag har längtat härifrån. Tillbaka till Bergen, Falkenberg eller någon annan stans. Dagar när jag inte alls känt mig hemma här, när jag har varit less på sten, storm, slitna träfasader, grus och stup. Men inte idag.

Möjligen har alla hotellnätter förstärkt känslan, men idag var det magiskt att komma hem! Hem!
Vi kan kanske bli riktiga vänner en dag, Ramsøy och jag..

Hur som helst, njut din kväll, tack för att du kom på besök!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar