.

.

søndag 24. august 2014

Pizzasten







Snart sprängs skåpen i vårat kök. Och lådorna kommer att explodera. Jag och min kille är nämligen övertända på köksprylar. Gadgets de cuisine och matlagnings-attiraljer. Vi har till exempel tre köttkvarnar. En råsaftcentrifug, en vacuumpackare, muffinsmaskin, hackare, blandare, rörare och allt annat möjligt och omöjligt. Det senaste inköpet är en pizzasten till grillen. Vilket kap!!

Har du funderat på att köpa en likadan tycker jag att du ska slå till. Pizzan blir så löjligt god!
Igår njöt vi alla sju så att det skvätte tomatsås på väggarna. Bokstavligt talat :) 

Vi körde på med helt vanlig pizzadeg, egen tomatsås, skinka, korv, kronärtskockshjärtan, mycket ost och champinjoner. Jag tror att det var de godaste pizzorna som jag någonsin smakat! 

Njut din söndagskväll, det ska vi :)

...... Om jag drömmer om någon ny köksgrej? 
- Ja faktiskt, vad kul att du frågar!

Just nu fantiserar jag om en spiral vegetable slicer, så att 

jag kan laga Zucchinispagetti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar