.

.

tirsdag 26. august 2014

Den stora studiedagen


Min favorit-maskot 



Om du visste vad jag har längtat efter det här! En hel dag till att bara få studera. Jag är ledig ifrån jobbet, huset är tomt, ingenting stör. Jag har suttit med huvudet i böckerna sedan nio, och först nu stannar jag upp för lite lunch, en bensträckare och påfyll i kaffekoppen. 

Just sådana här dagar är så betydelsefulla. När det är bara jag och böckerna. I vanliga fall får jag försöka att klämma in studierna i dagens luckor som egentligen inte finns. Jag antar att det är den stora utmaningen med att plugga på distans, att ta sig tid. 

Men idag är en bra dag! Jag har plöjt igen föreläsningar om klinisk kommunikation,  och "helsefremende allmendannelse". Jag har läst forskningsrapporter om "health literacy" och kladdat blocket fullt. En skön studiedag :) 

Hur har din dag varit?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar