.

.

mandag 19. september 2016

Sellerijuice och salta mandlar







Jag tror aldrig att jag har använt selleri till någonting annat än bloody Mary tidigare.... förutom någon halvlyckad buljong om jag inte minns fel... men det måste ha varit 100 år sedan. Tanken var att även denna lilla selleri skulle få slinka ner i en tabasco-virre, men så kom jag plötsligt på andra banor. Hur vida det har med gårdagens misslyckade konditionstest att göra låter jag vara oskrivet, men jag kände hur som helst för att byta ut min planerade cocktail emot en lite slankare på-hugget-juice. Ta da bom. Här är den. Frisk och spänstig, och förvånande god. Innehåller selleri, gurka och några knippen broccoli, som tillsammans har slungats ut ifrån min slowjuicer.  

Tips ifrån coachen: gör en likadan och ät salta mandlar till. Gott!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar