.

.

tirsdag 9. februar 2016

Briegratinerade ägg med grönkålschips





Hej fina du!

Nu har jag lagat grönkålschips igen. Och igen.

Just idag fick chipsen finsällskap utav två ägg, tre tjocka skivor brieost, några tomater och stark kaffe. Bättre blir det inte innan tio en tisdagsmorgon!

Jag värmde ugnen till 200 grader. Sedan rev jag sönder några grönkålsblad men slängde pinnen. Bladen kramade jag med olivolja och lite salt och körde i ugnen i ca. 6 minuter. Om du ska göra egna, håll ett öga på färgen. Chipsen ska vara sköra, krispiga och ljust bruna i kanterna. 

Äggen stekte jag i olja,  sedan lade jag dem i en ugnssäker skål och toppade med brie. Äggen stod inne i ugnen till osten hade smällt. 

Sen var det bara att pynta med tomat och brygga kaffe.

Kram!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar