.

.

tirsdag 3. mars 2015

Captain America-kostym av gamla t-shirts












Om du tar några gamla t-shirts, textil-lim, en pepparkaksform, lite god vilja och en symaskin är det inte så klurigt att snickra ihop en Captain Americatröja.

Jag röjde i Gustavs garderob häromdagen och hittade bland annat en randig t-shirt som var alldeles för liten och en blå t-shirt med urtvättat tryck. Jag har ju som ni vet lite svårt för att slänga tyger och kläder, så jag bestämde mig för att leka lite istället. 

Den blå tröjan vände jag ut och in för att dölja det stora biltrycket och den randiga tröjan hamnade på snedden. Jag klippte lite och sydde ihop. Tyvärr blev det inte så snyggt eftersom maskinen kärvade, men jag dolde den fula mitt-sömmen med ett rött band som jag limmade på med  textillim. 

Stjärnan klippte jag till utav ännu en gammal tröja, och efter några vänder med limmet sitter den som berget. Jag använde en pepparkaksform och lite fria streck till mall, men det finns säkert smartare knep, för den blev aaaaaningens osymmetrisk..

Tröjan skulle inte vinna något skräddarpris, men den var kul att sy :)



1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Jenny! Och är det lite snett är det bara charmigt!

    SvarSlett