.

.

onsdag 4. februar 2015

Klänning av påslakan/dynetrekk







- "Var noggrann när du ritar av mönstret, men du kan skita i att sicksacka," löd rådet ifrån mamma när jag trevande uppsökte hennes expertis tidigare i veckan angående mitt kjol-projekt. 

Och tro det eller ej, överdelen är färdig! Förutom några vändor med sprättaren och otaliga svordomar kan man faktiskt skymta en klänning. Tyget som jag använt är ett dynetrekk/påslakan köpt för 80 kronor på europris. Jag valde det eftersom jag har långt till en tygaffär, och påslakan är billigt och lätt att sy i. Dessutom är ett påslakan alldeles lagom mängd tyg för en klänning :) 


1 kommentar:

  1. Så flott stoff og så lurt å bruke et sengetøy. Herlig grønnfarge! :) Kjolen kommer til å bli kjempefin!
    For en fantastisk utsikt dere har! :)
    Ønsker deg en koselig kveld. Klem

    SvarSlett