.

.

onsdag 21. januar 2015

Superyoghurt med vaniljmandlar






Jag är ingen frukostmänniska. Jag vill helst ha varit vaken i 4-5 timmar innan jag äter något. När jag jobbar tidigt går jag upp klockan 6, men äter sällan innan klockan 11-12. När jag jobbar sent och har god tid på mig äter jag iallafall inte förns i 12-tiden. Jag tycker om att värma upp motorn ordentligt innan jag fyller på med mer bränsle, på något vis.. 

Hur som helst,om du äter sen eller tidig frukost, så är rysk yoghurt med vaniljmandlar perfekt :) Det mättar bra, är lätt att ha med sig och när mandlarna rostas fylls köket av en söt, varm doft som vara länge ;) 

Gör så här:
Rosta 1 dl mandlar lätt i en het panna. Skaka om hela tiden så att dem inte bränns. Ha i 1 tesked koksolja i pannan. Smält oljan och blanda runt med mandlarna. 

Stäng av pannan och krydda mandlarna med en kvivsudd vaniljsocker och lika mycket salt. Shake it!

Hacka och servera med fet yoghurt. Mandlarna som inte går åt funkar fint som senare snax :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar