.

.

tirsdag 8. juli 2014

Röklådan

Hej sötnos!

I julas fick jag en röklåda av min syster, och sedan dess har jag varit riktigt sugen på att testa den. Efter att ha stått prydligt parkerad i ett skåp sedan december var det nu äntligen dags för en testkörning. Vi försökte oss på att röka M:s egen fiskade torsk. 

Tja.... jag vet inte jag.... fullträff blev det inte. Det smakade bara.... rök. Dessutom ignorerade vi den lilla texten på förpackningen som tydligt varnade för att placera lådan på brännbart material.

-"Hur varm kan den bli?" sa vi i mun på varann innan vi utbytte menande blickar. 
Skitvarm, skulle svaret visa sig att vara.... så nu för tiden välkomnas alla våra gäster med fyra dekorativa brännhål rätt utanför entré-dörren.(Där och då verkade det som en bra placering för en glödhet plåtlåda, fast så här efteråt är jag inte lika säker).

Har du testat att röka mat? Har du några tips, recept eller glada tillrop så tar jag tacksamt emot :) Kram!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar