.

.

fredag 4. oktober 2013

Äppelklubbor





Jag längtar efter att se W & G:s kinder nerkladdade med choklad efter att ha kalasat på dom här höstiga klubborna :) Jag har precis upptäckt ännu ett ypperligt användnings-område  till dom där underbara små norska äpplena som äntligen går att skörda eller köpa. 

Till klubborna har jag använt 
träskedar som jag har köpt på europris (jag hade inga glasspinnar hemma), dessa har jag trätt urkärnade äpplen på.  Sedan har jag smält 50/50 kakaosmör/70% choklad i ett vattenbad. Efter att ha doppat äpplena i den lena chokladen strösslade jag dem med riven kokos. 

Här är några roliga länkar till den lolly-glade
Popsicle friends
Pop makers
Glasspinnar
Njut din fredag!

3 kommentarer:

  1. Tusen tack, önskar dig detsamma :)

    Kos dig i höstmörkret!

    SvarSlett
  2. Åh, det här ser ljuvligt ut! Tack för inspirationen :)

    SvarSlett