.

.

mandag 7. oktober 2013

Bitter-regn och rullar




Hej på dig!

Så var veckan igång. Idag är det vått. Vått vått och kallt. Sådär att man blir blöt liksom inifrån bara av att titta på regnet som plaskar ner ifrån den något bekymrade himlen. 

Man skulle ju säkert kunna lyfta fram det fina. Som att det är en mysig tid med plats för brasor, levande ljus och nyskördade äpplen. Eller så kan man ju välja att gnälla över livet lite grand. Jag valde just idag att gå för det senare alternativet och vara riktigt genuint bitter.  Det kändes rätt idag. Det regnar faktiskt jätte mycket. ;)

Hur som helst. 

Jag kanske är lite efter, men jag har aldrig hittat riktigt bra rispapper att laga vårrullar med. Jag har bara köpt sådana där frysta ark. Men nu har jag kommit över ett kalas alternativ. Dessa rispappren köpte jag "torra och stela" på Meny. Genialt. Det var bara att hälla varmt vatten på och låta dem dra sig i 15 sekunder. Perfekt till kalla knastriga vårrullar. Jag fyllde dem med strimlad vitkål, morot och hackade jordnötter. 

Gott :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar