.

.

søndag 1. desember 2013

Babytofflor




Hej!

Jag var ensam hemma igår kväll och fick lite sticklust. På pinterest dinglar det av inspiration och jag föll för ett par babytofflor. Tro det eller ej, men båda två blev färdiga under ett avsnitt med "så mycket bättre". Ett ganska enkelt "recept" alltså, och det gillar jag!

Jag använde pinne nr. 5 1/2.

Först lade jag upp 7 maskor och stickade fram o tillbaka i 22 varv. 

Sen ökade jag med 10 maskor på vardera sida och stickade alla 27 maskor i moss-stickning i 10 varv innan jag maskade av. 

öka antalet maskor med att lägga till nya "öglor"


Och du, glad första advent!

3 kommentarer:

  1. Ååå, så søte tøfler! :)

    Fin kveld til deg! :)

    SvarSlett
  2. Hej, vad menar du med att du "la upp 10 maskor på vardera sida"? Hänger inte med men vill gärna sticka dessa söta sockor!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Emilia!

      När du har stickat dina 7 maskor i 22 varv så ökar du med 10 maskor på varje sida. Jag lägger till en bild som förklarar lite bättre hur du gör det. Sen stickar du alla 27 maskor i tio varv innan du maskar av :)

      Lycka till!

      Slett