.

.

søndag 3. januar 2016

Sy en ullkappa utav en filt/pledd




Mönster ifrån Stoff og stil 


Älskade Cirkusvillan, nu var det länge sedan vi sågs! Jag har inte lämnat dig, jag har bara tagit en pause. Ätit julmat, byggt Lego och kurerat njurbäcken-inflammation (fy fan). Nu känner jag mig lite bättre, ännu inte som en superhjälte, men bättre. Och jag har faktiskt saknat dig! Jag är så klar för att njuta 2016! Vårt första inlägg i år, kära Cirkusvillan, kommer att handla om en jacka;

Du vet ju hur jag gillar att göra saker själv? Och att jag kan vara lite snål när det kommer till kläder? (som tex. den där snygga ullkappan ifrån Cubus för 799 kronor som jag har dregglat över sedan oktober)? 

Just därför blev jag väldigt glad när jag oskyldigt föll in i Kids förjuls-rea (ooups) och ramlade över en pall med ylleplädar till halva priset. Tadaa!

Jag köpte ett gäng och klippte loss. Så nu har jag en ullkappa. Den kliar lite, men det kan jag leva med ;)

Puss!











2 kommentarer:

  1. Hej!
    Letar mönster till kappa och undrar varifrån du fått ditt? Väldigt fin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Anna!

      Jag använde ett mönster ifrån Stoff og stil, som hette " Frakk nr. 24025", det som är på bilden över. Tyvärr tror jag att det har utgått, ett liknande hittar du här: https://www.stoffogstil.no/moenstre/dame/jakker-and-frakker/kaape-str-36

      Slett