.

.

tirsdag 19. januar 2016

389 matlådor





Så många matlådor packas ner i Willes ryggsäck under ett år. Ungefär. Wille äter alltid frukost hemma, men lunch och mellanmål tar han med sig hemifrån. 

De första veckorna tog jag mig an uppgiften som matlåde-kock med brinnande entusiasm. Jag hackade, rostade, smörjde och skivade. Trädde hemrullade köttbullar på pinnar, la honungsrostade mandlar i färgglada påsar och flippade quesedillas så att stekpannan glödde. 

Man kan säga att lusten har sinat något sedan de där första veckorna. Nu, ett halvår senare har jag inte riktigt samma glödande lust att kreera boostade matlådor. Jag är inte alltid klar för kökspiff klockan 07:00 på morgonen, där jag vimsar runt, kaffetörst och ruffsig. Men självklart är det lika viktigt nu som då att Wille får med sig rejäl, mättande, god lunch. Bara utan allt stekpanne-flippande-och-floppande.

Enkla matlådor alltså.  

Kokta ägg. Korvmackor. Nötter. Cocktailtomater. Tomatsoppa ifrån gårdagens middag, uppvärmd och hälld på termos. Banan och Babybel-ost. 

Funkar det också ;)

Kram!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar