.

.

fredag 30. oktober 2015

Vitkålsspagetti med pistagepesto






Jag kan inte följa recept, jag är usel på att planlägga och har noll framförhållning i köket. Men, när kylskåpet ekar och skafferiet är skralt (och jag ändå måste laga mat), då njuter jag!  

Det är alltid då det blir bäst, när jag får husera fritt och utan plan, mellan skalkar, bortglömda tetrapak, och lökstumpar. Idag var en sådan dag. I väntan på fredagens storhandling hade inte kylskåpet mycket att bjuda på.  Därför, kära vänner, bjuds det idag på ett recept med ytterst få ingredienser, men jag lovar deg, peston blev pang!








Pistagepesto 2 personer:

1 dl skalade pistagenötter
1 vitlöksbåt
1 tomat
saften ifrån en halv citron
2-4 matskedar olivolja.
salt o peppar

Kör!

Jag blandade vitkålsspagetti, hackad grönkål, alfalfa-groddar och peston. Kalaset toppades sedan med några hackade nötter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar