.

.

torsdag 13. februar 2014

Karma sucks


Knäckebröd med getost, äggröra, pumpakärnor och gurka.

Min äldste son äter som en myra.  Dagar kan gå, och allt han verkar få i sig är luft. Det är inte (bara) det att han är kräsen, han tycker bara att mat generellt är onödigt. Jag har lovar min mamma att slappna av och inte stressa upp mig. Jag har också fått tydliga och klara besked om vem det är han brås på.... Mammas äldsta dotter levde nämligen också på luft.... och inlagda rödbetor. Karma sucks. 

Så jag försöker att inte göra så stor affär utav det. Försöker. Och jag försöker att lägga upp små mängder med näringsrik mat på faten istället för mycket utav en grej. (Enligt mina kalkyler ökar det chansen för att han får i sig tillräckligt med allt som han behöver ;)). Tja, och sen är det väl bara att vänta. Förr eller senare kommer kanske han också att uppskatta mat. För mammas äldsta dotter tog det ju i för sig en si sådär 23 år, men hoppas går ju!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar