.

.

søndag 16. februar 2014

Första gången

Mormor, med "lite" hår på armarna och tre öron
Innan jag själv fick barn hade jag aldrig hållit någon baby. Jag hade ingen aning om vad det innebar att ha barn, och därför inte heller någon rosen-skimrande föreställning om hur tillvaron skulle bli. Men en sak visste jag, barn ritar huvudfotingar. 

Dom första åren i barnens liv händer det så otroligt mycket, och jag har entusiastiskt följt alla steg. Det blir många "första gången" upplevelser. Första gången dom log. Reste sig upp. Skrattade, sa sina första ord, lärde sig att räkna och själva klä på sig sina sockar. 

Många små steg, men ingenting har gjort mig så varm om hjärtat som när Wille ritade sin första huvudfoting. Det går inte att förklara varför. Dom bara gör mig så lycklig!
(både barnen och teckningarna) 







3 kommentarer:

  1. Ja, det er så kjempegøy når de begynner å tegne mennesker! :) Herlig flott tegning! :)
    Så utrolig fine lekegrønnsaker gutta dine har. Er de heklet? Jeg så en oppskrift på hekla iskremer her om dagen. De var bare så skjønne.
    God søndag! :) Her koser vi oss med herrestafetten! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej du! Ja, visst är dom fina? Grönsakerna alltså. Det är barnens moster/tante som har heklat allihop, dom är ljuvliga. Eftersom jag själv är helt eländig på hekling är det extra fint med så koseliga gaver :)

      Ha en skön skön måndag!
      Kram

      Slett
  2. Hej lilla Jenny! Nu ljuger du allt. Jag har bildbevis när du håller en baby i din famn: Hade jag kunnat skulle jag fogat in den till dig.

    Kramar till er alla
    Eva Marie

    SvarSlett