.

.

mandag 10. februar 2014

Egen grönkålspasta



Tack Pella!





Hej du!

Idag är vi hemma, barnen och jag. Allt är lite snörvligt och febrigt. Jag vet att killarna har dålig aptit när dom är sjuka, men när jag frågade vad dom ville ha till lunch fick jag ett enhetligt svar; falukorv och spagetti!

Självklart ska man få äta (nästan) vad man vill när man är sjuk, så spagetti fick det bli. Jag bestämde mig för att leka lite, resultatet blev grön pasta. Jag körde grönkål i råsaft-centrifugen, och hade juicen i degen. Det gav inte så mycket smak (tur nog) men färgen blev störtskön :) Nästa gång ska jag testa att ha i rödbetsjuice. 
Här är receptet:

2 dl durumvete
2 dl vetemjöl
2 stora ägg
2 msk olivolja
2 msk grönkåljuice 
2 kryddmått salt

Knåda (jag kör degen i köksmaskinen) till en len klump. Plasta in degen och låt den ligga i kylskåpet i minst 30 minuter. 
Rigga upp pastamaskinen och laga tagliatelle som du hänger på tork. 
Koka senare pastan i saltat vatten i ..... glömde ta tiden.... 2 minuter?

Hur har din dag varit?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar