.

.

søndag 9. februar 2014

Claudia i Hollywood

- Du kommer aldrig att läsa dom där.
M. pekar på en kartong med gamla böcker som blivit över efter loppisen (och som jag släpat med mig hem).

-Njoooaa.....
-Nej, det kommer du inte. Vad ska vi ha dem till?
-........ Dom är ju så vackra....
- Men inte särskilt användbara. Iallafall inte eftersom du aldrig kommer att läsa i dom.
- Jo, det kommer jag! Och så är dom ju så vackra...
- Ska vi slå vad?
-Inga problem. Jag kommer att läsa minst en bok, ifrån pärm till pärm!

Jag sträcker mig efter en bok ur kartongen fångar upp en sliten roman ifrån 1965; Claudia i Hollywood, lyder titeln. 

- Den här härliga boken ska jag läsa!
- Grattis. Du kan knappt bärga dig?
-...... 

Så, för att bevisa att gamla böcker har mer än utseendet med sig, ska jag nu gröta ner mig i min smöriga roman (............) och dricka dyrkaffe. 


Puss och kram!






1 kommentar:

  1. He he, der kjenner jeg meg igjen gitt!
    Bøker er jo fine til pynt og selv om man ikke leser de......
    Ha en fin ny uke :-)

    SvarSlett