.

.

tirsdag 23. april 2013

Världens godaste ostfondue!










Kanske lite skrytigt, men rätt ska vara rätt! Det här är det godaste jag har ätit på länge, och utan tvekan den godaste ostfonduen jag någonsin har smakat! Allt du behöver göra är att springa iväg och köpa en camembert, du vet den där i träask, (du tar bort plasten och lägger tillbaka osten i asken), sticker ner små blad med rosmarin, små (delade) klyftor färsk vitlök och ringlar över en god olivolja. Sen ställer du osten i grillen (eller i ugnen), stänger gärna locket till grillen, och väntar tills den är exakt så rinnande och härlig som du vill ha den :) Ca. 10 minuter kan jag tänka mig.

Jag o M. åt den istället för sås till våra grillade kotletter och ugnsbakade rödbetor. ....Det var en oförglömmelig söndagsmiddag helt enkelt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar