.

.

onsdag 17. april 2013

Lååååångt långt hemmifrån....


 Hej på dig!

Har jag berättat att jag har fått ett nytt jobb? Och att jag ska ha två veckor med upplärning innan allt drar igång? Hur som hellst, av den anledningen befinner jag mig just nu 109 mil  hemmifrån, på ett litet hotelrum. 

Upplärningen går som en dans, jag tror att jobbet kommer att bli kanon, men jag har blivit ställd innför ett litet problem (förutom att jag längtar ihjäl mig efter mina barn och min underbara, goa´, sköne, starka man...); hur ska jag lyckas äta bra mat när jag bor på ett hotelrum utan möjlighet till att laga/värma mat? Här finns inget kylskåp, så all mat måste kunna förvaras i rumstemperatur. Vattenkokare finns inte heller, så jag kan inte ens svarva ihop en pulverkaffe. Tillråga på allt missar jag frukosten, eftersom jag börjar jobba innan den öppnar. Naturligtvis finns det en flådig restaurang tre trappor ner, men när allt kommer till kritan, hur kul är det att äta på finrestaurang ensam? Nej, här gäller det att vara kreativ. 
Jag  snek innom en mataffär på väg hem ifrån jobbet idag och roffade åt mig lite grejor som känndes ok, riskakor, blåbär, hasselnötsmör, äpplen..... Fullvärdig middag? Knappast. Jag måste komma på något bättre!

Stay tuned



1 kommentar: