.

.

mandag 8. april 2013

GINGER BEER


Jag är galen i Ginger beer! Det är så vansinnigt gott! Ändå har tanken aldrig slagit mig att man kan göra egen, men det kan man ju såklart. Vad skulle jag göra utan google?

Hur som hellst, i en era när M. ägnar all sin lediga tid åt öl-bryggning, var det på tiden att jag själv fick mig något att smutta på. Jag testade första bästa recept som jag hittade på nätet och satte igång. 

Resulatet blev smäktande! Jag följde nästan receptet (som du kan läsa HÄR), men använde "bara" 1 dl socker, och 3 gånger så mycket ingefära. Kling!


Min absoluta favorit ginger beer! Sälgs på systembolaget i Sverige,  och i Norge får man tag på den i  välsorterade matbutiker, vinmoonopolet och samt på deli de´luca 
Men testa att gör egen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar