.

.

mandag 17. oktober 2016

Snabb tonfiskröra





Ny vecka mina vänner, nya möjligheter!

Jag startar veckan med att slänga ut ett frukosttips,  jag har nämligen lovat mig själv att börja äta frukost (trumvirvel), varje dag, amen. Jag äter inte frukost i vanliga fall, men nu har ju jag ett litet "ta-bättre-hand-om-mig-själv-projekt", och då passar det ganska bra att börja med just frukost. 

Någonting litet, innan klockan blir nio, har jag lovat mig själv. Inget orimligt krav att ställa till en människa som går upp halv sju varje dag, eller hur? 

Eftersom jag hatar att gå upp tidigt på morgonen så har jag räknat ut att frukosten måste stå klar i kylskåpet för att det här ska fungera. Kokta ägg är perfekt, tonfiskröra med kokta ägg, lök och majonnäs, ändå bättre! 

Snabb röra:

En burk tonfisk i vatten
1 dl majonnäs
1 kokt, hackat ägg
1/4 hackad rödlök
(färsk gräslök)
salt + peppar

Blanda. klart. 


För fler frukostrecept, klicka på bilden:
 Dunderfrukost

 chiapudding

 gröt

 frukostägg

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar