.

.

tirsdag 9. februar 2016

Kaffeyoga

God morgon!

Jag är inne på elfte dagen med yogacamp med Adriene :) 

Jag längtar efter varje nytt pass, och de där dagliga minuterna på mattan har förvandlats till dagens höjdpunkt!  Jag vet att kroppen tackar mig för det, jag har hittat muskler som jag inte visste att jag hade(som har sovit i hundra år...). Jag har upptäckt obalanser som jag kan jobba med och förhoppningsvis justera, (det är visst möjligt att vara "högerhänt" i heeeela kroppen), jag har mjukat upp musklerna runt höfterna och blivit mjukare. Men, det viktigaste för mig är att yogan hjälper mig att sortera tankar och intryck. För mig är det värdefullt, det kan nämligen bli ganska rörigt i mitt lilla huvud. Väldigt, väldigt rörigt faktiskt. Jag har ofta svårt för att stanna upp, och brukar köra på full maskin tills det... tja, tar stopp. 

För mig betyder yogastunden att huvudet får vila en stund, medans kroppen sköter jobbet. Dessutom är det skönt att träna hemma. Jag behöver ingenting mer än en matta så är jag redo :)

Nätet vimlar förövrigt utav sidor för hemmaträning/yoga.
Som jag skrivit tidigare så är timmarna med Adriene helt gratis på youtube, och du måste inte köra i 30 dagar. En annan sida som jag varmt kan rekomendera är yogobe, där hittar du över 540 videos, på allt ifrån 5 minuter till 90 minuter. Du kan bland annat testa mitt favoritpass: kaffeyoga!

Det är ett pass på 15 minuter som ger massor utav energi och sköna "sträck", till och med namnet är skönt: Kaffeyoga! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar