.

.

mandag 19. oktober 2015

Zokuglass med persika




- Vad fan är det här?

Jag har precis mött motstånd när jag aggressivt försökt att pressa in en låda köttfärs i den (på bristningsgränsen) fulla frysen.  Mina fingrar är svinkalla och jag fattar inte vad det är för frusen klump som ligger bakerst i en utav lådorna och snor plats. 

Först när jag sliter ut den ur lådan ser jag att det är ju min Zoku-låda!

Den är kanske inte det mest använda pryl i mitt kök (!), men den är ju ändå kul, tänker jag och glömmer helt bort köttfärsen. Istället grabbar jag tag i en blender och börjar stöka i skafferiet, här ska fixas glass!

4 pinnar Zokuglass:

3 periskohalvor (ifrån konservburk)
3 msk grädde
saften ifrån en lime

Kör i blendern till en härlig smet. Häll smeten rätt i zukomaskinen och vänta ca. 3 minuter. Taa Daaa!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar