.

.

onsdag 1. juli 2015

Nässelvatten

Helene höjde på förvånat på ögonbrynen och stirrade på mig, jag hade precis frågat henne om jag kunde få ta några nässlor ifrån hennes tomt.

- TA ALLA!

Helene har ett helt hav av nässlor som trotsigt har krigat sig in i hennes planteringar, där man numera går i shorts enbart om man har en lie framför sig.

Jag tog inte alla dock, men jag proppade en hel blå Ikeapåse full och snodde med mig. Nässlor som får ligga några dagar i vatten är nämligen världens bästa blomgödning!!

Nässlorna ska helst ligga i en vecka under vatten tills det stinker (tro mig, det stinker), innan man silar bort nässlorna. Sen tar man några deciliter nässelstink i vattnet man vattnar med, pa boom!

Gratis, kraftfullt och grann-glädjande.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar