.

.

tirsdag 2. juni 2015

T-shirt av en t-shirt







-Mamma kan jag få sy?

-??? (herregud hörde jag rätt?)... Sy? Vad vill du sy?

- En tröja till Gustav?

-(STOPPA PRESSARNA, HAN VILL SY!!)... Självklart!

Här gäller det att smida medans järnet är varmt tänkte jag, jag insåg att min 5-åriga sons akuta skräddarbegär troligtvis snart skulle ebba ut och återgå till "jag-vill-kasta-stor-boll-inne-begär".

Så, hur syr man en tröja på raketfart? Jo man använder en gammal t-shirt, (tack snälla Knauf Insulation-säljare som överöste mig och mina kollegor på Byggmax med knallfärgade gratis t-shirts rätt innan jul), behåller alla fållar och återanvänder halsmudden. 

Jag använde mitt hederliga, färdigklippta gamla raglan-mönster ifrån Stoff og Stil, klippte till, nålade lätt och sen körde Wille gasen i botten på min glansiga Singer.  

Visst kom "kasta-stor-boll-inne-begäret" tillbaka, men innan det tog över hade min 5 åring tråcklat ihop en alldeles underbar, slitstark knallorange t-shirt till brorsan.


 Jag kan naturligtvis löpa händelserna i förväg här, men det är väl inte heeeelt otänkbart att han en dag blir en anerkjent skräddare som syr upp fashionabla fodral-skapelser till sin gamla mamma ........eller? ;)


Puss!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar