.

.

søndag 7. juni 2015

Rabarberpaj



Förra året när jag lagade rabarberpaj hade jag tre stjälkar rabarber. I år kunde jag skörda 6 stycken. Det tar sig. 

Även i år fick jag fylla ut med jordgubbar och nektariner för att få ihop till de där 500 grammen, men jag kallar det rabarberpaj iallafall.  För sakens skull. 
Kram!

Recept:
Ingredienser:
500 g rabarber (eller det du har, och fyll på med annat gott som hallon, gubbar eller nektariner)

12 msk potatismjöl

4 msk strösocker

Deg:
12 dl havregryn

12 dl vetemjöl

12 dl strösocker

125 g  Smör

Gör så här:
Sätt ugnen på 225°. Skär rabarbern i skivor. Blanda rabarber, potatismjöl och socker i en ugnssäker form.
Blanda havregryn, vetemjöl och socker i en foodprosessor och kör till du får en smulig deg. Fördela degen över rabarbern. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med vaniljsås eller glass




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar