.

.

mandag 9. februar 2015

Pangbetan





" I rödbeta finns det en unik blandning av mineraler och fytokemikalier som gör att man blir mer motståndskraftig mot infektioner. Rödbetor ökar cellernas syreupptagning och lindrar störningar i blod, lever och immunsystem. Rödbeta har en söt smak och har bäst hälsoeffekt på kroppen om den äts rå". 

Överallt kan man läsa om rödbetans styrkande egenskaper. Det verkar nästan riskabelt att inte få i sig rödbeta i någon form, minst varje vecka. 

Av den anledningen slog jag på stort häromdagen när jag ramlade över några flaskor med Helios rödbetsjuice på ICA. Jag köpte tre stycken. Bara för att vara säker. Annars brukar jag göra juicen själv i råsaftcentrifugen, men ibland är det skönt att slippa kladda med det (speciellt eftersom rödbetan färgar av sig så galet mycket, och brukar lämna blodröda fläckar på både mig och köket). 

Alltså, mer beta till folket!
Och du, glad måndag! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar