.

.

lørdag 2. november 2013

Rätt spår


Lördag folkens!

Seminariet var spännande, men jag var väl inte helt förberedd på att själv skulle hålla "föredrag".... 

Kvinnan som ringde ifrån Nasjonalforeningen frågade i för sig om jag kunde dela mina erfarenheter om matlagning/ ernæring i barnehagen, och men jag såg kanske inte framför mig att det skulle vara iklädd headset framför alla deltagande. Men det var det. Nåväl. Turligt nog blir jag inte nervös för att prata inför stora grupper, men jag grämer mig för att jag inte kom bättre förberedd till en möjlighet att få framföra ett budskap som är viktigt för mig. 

Det var med lite blandade känslor jag reste hem igen. Jag borde nog ha skämts för att jag inte hade skrivit ett storartat föredrag, men samtidigt kunde jag inte sluta att smila. Jag vet att ämnet i sig engagerar  mig, jag vet att det är med ernæring  jag vill jobba, att jag är på rätt spår. Jag känner det liksom i hela mig.  Dessutom fick jag en applåd och en blombukett innan jag reste. Det tror jag aldrig att jag har fått tidigare i hela mitt liv. Vilken lördag! 

Jag var tvungen att fira med lite shopping :) Jag kunde inte stå emot detta nagellacket med tindrande gröna glitter-stenar i en oemotståndlig liten flaska med bulligt guld-lock. Happy shopping, Happy saturday!

2 kommentarer:

  1. Så flott at du fikk holdt foredrag om det som engasjerer deg og så koselig å få blomsterbukett! :) Blomster er en av de fineste gavene jeg kan tenke meg.

    Nyt kvelden videre! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tack snälla du! Njut din söndag :)

      Slett