.

.

søndag 13. oktober 2013

Räven slank ur näven




 Jag kunde inte ha haft en bättre dag! Den här helgen blev inte som planerad. Jag skulle ha mött en fin vän, gjort en resa, upplevt en ny vy. Men räven slank ur näven kan man säga. Istället stannade jag kvar hemma. Men i och för sig. Jag mötte en fin vän. Flera faktiskt. Och jag gjorde en liten resa. Och upplevde en ny vy. Ironiskt att den "nya vyn" ligger 10 minuter bort ifrån mitt egna hem, mer eller mindre runt husknuten,  men iallafall. 

M. tog nämligen mig och barnen med på ö-picknick idag. Det går inte att inte älska ö-picknick!  

Ö-picknick-muffins med hallon:

4 ägg
50 gram socker
3 dl finmalda mandlar
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 dl grädde
1 dl (frysta) hallon
125 gram smält smör

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg o socker pösigt. Blanda de torra ingredienserna och ha dem i smeten. Häll i smöret, grädden och hallonen. Vispa.

Grädda i 12 minuter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar