.

.

onsdag 21. august 2013

Glädjen med skift

Rysk yoghurt med puffad havre
God morgon!

Den stora fördelen med att jobba skift är att man får variation i sin bleka vardag. Varannan vecka har jag långa kvällar. Då hämtar jag barnen i barnehagen, vi äter middag tillsammans, och jag får tid att greja lite när dom har somnat. Den andra veckan har jag tid att äta lång frukost hemma :) 

En ny frukost favorit är puffad havre. Lite som kalaspuffar, fast utan kalas.... Jag brukar strössla det och havregryn över yoghurt. Havre är till skillnad ifrån andra sädesslag glutenfritt, men innehåller massor av mineraler och nyttiga fettsyror. Ett gott sätt att pimpa frukosten tänker jag :) 

Nu fortsätter jag att njuta av min "sent-skift-idag-frukost", önskar dig en härlig dag!

Mer om havre och gluten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar