.

.

søndag 11. august 2013

春卷




 ........ eller vårrullar. Hur gott är inte det? Ändå drar jag mig som oftast för att göra det, jag får för mig att det är så bökigt. Fast så kan man ju göra det enkelt för sig, om man vill. Till dessa rullarna har jag bara stekt upp lite köttfärs som jag kryddat med salt och peppar. Sen har jag fyllt rullarna med strimlad kål, morot och färsen. Rispappren kom rätt från frysen, de låg bara uppe i 10 minuter innan jag började rulla. Jag lägger alltid en våt kökshandduk över rispappren, så torkar dom inte under tiden jag rullar. Jag använder ett ark per rulle. 

Ett annat knep är att använda massor av vatten runt kanterna, som "klister". Med lite flyt får man små tighta rullar som tål fritösen utan att veckla ut sig. 

Som tillbehör åt vi det som blev över av kålen och moroten plus jordnötter. Och så soya förstås. Dunder gott :), barnen åt faktiskt 2 var. Jag blir alltid glad när dom provar nya rätter, iallafall den äldste killen som är lite petig med maten. Att båda två dessutom valde att äta med kinapinnar (i början....) gjorde inte måltiden mindre underhållande :)  2-åring med kinapinnar, succe´!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar