.

.

tirsdag 16. juli 2013

Helt rått


Hej härliga du!
...Så va´de det där med barnen och grönsaker... Våra barn har alltid gillat grönsaker, förutom tomater och champinjoner då förstås. Men allt annat har gått bra. Tyvärr har intresset för jordens grönskor svalnat betydligt. Det tycker jag är synd! Jag vill så gärna att dom ska tycka om grönsaker, men jag vet att om jag lockar dem för mycket kommer det mest troligt få motsatt effekt. Lite utav ett minfält alltså.  

Men så har jag upptäckt att det går bra med råa grönsaker :) Jag förstår dem faktiskt, för visst smakar rå broccoli mindre broccoli än kokt? Eller? Hur som hellst. För stunden fungerar det iallafall utmärkt. Rått på fat. Hoppas att knepet håller i sig en stund :)




1 kommentar:

  1. Smart knep! :)
    Jag älskar verkligen grönsaker i alla former ... men det vore kanske konstigt att vara vegetarian och inte gilla grönsaker :)

    Jag önskar dig en strålande dag!

    SvarSlett