.

.

søndag 19. mai 2013

Flygande Jacob (mjölkfri)



Handen på hjärtat, när åt du flygande Jacob sist?

Senast jag själv avnjöt jag den nämda delikatessen var.... hundra år sen. Personligen jublar jag inte vanligtvis om någon envisas med att proppa ner frukt i min mat, men jösses vad gott det är! Lite barnsligt på något vis. Och bekant. 

Det här receptet är helt fritt från både gluten och mjölkprotein. Jag känner nämligen en ljuvlig liten fröken som har fått diagnosen mjölkprotein-allergi. Av den enkla anledningen tänkta jag att jag kunde dela några av mina favoritrecept som hon trygt kan äta. Vi börjar med flygande J. :)

Recept:
4 kycklingfileér
1 msk tomatpure´
1 burk kokosmjölk
2 skivade bananer
1 dl cashewnötter
cocosa kokosolja till stekning
salt+peppar
(1 tsk chilipulver)

Stek kycklingen i kokosoljan, krydda gott och häll över tomatpure´och kokosmjölk. Låt det småputtra i 10 minuter. Häll över i en form, strö över nötter och skivad banan. Efter 10 minuter i ugnen på 200 grader är det klart :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar