.

.

fredag 8. mars 2013

Mer muffins!


 Idag blir det utflykt till ett stort lekland. Tar med några muffins fyllda med salami och paprika.Jag har följt receptet ifrån ett tidigare blogginlägg, men bytt ut grönkålen och fetaosten imot 100 gram riven gulost, 10 skivor salami som jag hackat, plus lite paprika.

En grej till. Jag är inte speciellt exalterad över den stora "bakhysterin" som sveper över landet med cake pops, macroner, cup cakes osv., men det har fört en god sak med sig. Det finns massor av fina kak-formar att få tag på :)  De blåprickiga på bilden kommer ifrån festfabrikken, och de blå och rosa är lagade i silikon, och kommer ifrån ikea. 


2 kommentarer:

  1. Varför inte exalterad över att folk bakar?

    SvarSlett
    Svar
    1. Folk får gärna baka! Personligen vet jag ingenting mer fantastiskt än att vara hos mormor när det doftar av nybakt, och jag tvingas til att sleva i mig minst 7 sorter.....
      Det är bara det att jag tycker det är välldigt mycket trender i små arbetade bakverk med pärlor och glitter, och mycket fokus och glam runt mat som inte är speciellt bra för oss. Det iriterar mig att det mer fashionabelt att mumsa på en chockrosa macroon, än att gnaga på en paprika.
      Man är mer "inne" om man bjuder på cakepops än en bit ost.
      Egentligen vill jag bara ett hälsosam mat ska få samma uppmärksamhet.
      .....huj vilket långt svar det bidde...

      Slett