.

.

onsdag 27. februar 2013

Havet och jag




Hej på dig!
Idag har jag haft en arbetsintervju igen. Det gick bra, tror jag. Man vet ju liksom aldrig helt. Men det är ljuvligt att äntligen få lite respons på alla söknader som har runnit ut ifrån mig i det sista. Det är så fruktansvärt frustrerande att söka och söka utan att få vare sig ja eller nej. Jobbigt, och en pytteliten gnutta spännande. För vad som hellst kan liksom hända. 

Och i väntan på att ett perfekt jobb fladdrar förbi och blir mitt, vårdar jag min relasion till havet. Låter lite pretto, men det är iallafall gratis ;). Tre dagar i rad har jag fått möljigheten att paddla kajak tex., och det har varit helt magiskt! Man kommer så nära vattnet..

Idag har jag varit vid vattnet hela dagen. Jag och M. har varit ute med båten satt havskräfts/sjøkreps- teiner. Vi såg en stor flock tumlare som plaskade en bit bort, och det kan man inte låta bli att bli glad av.  M. tog på sig dykardräkten och snorklade efter kamskjell/pilgrimsmusslor (utan fiskarlycka)
Sen mest bara solade vi och små städade runt naustet.... eller båthuset.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar