.

.

tirsdag 6. september 2016

Vad yoga betyder för mig


Yoga ger mig andrum. Cirkulation och träningsvärk...
Den har liksom blivit min vän. 

Som jag har skrivit förut så blir det fort lite rörigt i mitt inre... eller, inte rörigt, utan kaos. Jag är en person som bär känslorna utanpå, och det är ju inte alltid så praktiskt. Jag vacklar, flabbar, brinner och irrar. Ibland brinner jag så mycket att jag brinner slut. Dumt, men jag gör det. Jag kan vara ganska jobbig att vara med. Jag känner 15 känslor på samma gång, jag pratar för fort (alltid, speciellt dumt är det när jag pratar för fort på engelska, eftersom jag inte är så bra på engelska...), jag svarar på frågor aldrig ställda ( jag hatar människor som gör det!!!) och jag gråter utan anledning när jag inte har fått sova tillräckligt. Jätte dumt. Dessutom är jag ljudkänslig Allan, tidsoptimist och osunt empatisk. Jag har inget såll, inget skyddsnät. Alla känslor går rakt in. Alla ljud når fram. Jag kan inte välja om jag vill ta in en polis-siren 2 kilometer bort eller vår badrumsfläkt en trappa ned. Min hjärna vet inte vilka ljud som är onödiga. Grannens gräsklippare eller tvättmaskinen? 

(.... Tur för mig att det här inte är en kontaktannons...  fniss..)

Men trots mina inre kamper så klarar jag mig ganska bra här i livet. Jag är daglig ledare för en byggvaruhandel och levererar goda resultat varje månad, jag har världens finaste barn som känner sig älskade. Jag är kär i min kille, (han är bäst i hela världen) efter 14 år och jag har ett stort hus med tak på. 

Jag behöver bara ett andrum. Yogan hjälper mig att hitta lugn och fokus. Att balansera upp min kropps alla ojämnheter och bygga min styrka.  Men för dig skulle den kunna betyda någonting helt annat.

Ge dig finare hållning, ett bättre löpsteg, mindre migrän eller snyggare mage. Stärka din rygg, ge dig ett bättre sexliv, större självinsikt, akrobatisk lekfullhet eller trösta ditt brustna hjärta. Och det är just det som är så fantastiskt med yoga. Den hjälper oss var vi än är. 

Jag är tacksam att jag hittade dig!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar