.

.

mandag 4. juli 2016

Torsk i folie





För att bo 4,2 meter ifrån havet, så äter min familj skamligt lite fisk. Och jag vet faktiskt inte varför.

Det är ju egentligen få rätter som toppar nyfångad torsk med nypotatis, tjocka skivor smör och färska primörer. Egentligen? 

Och när jag nu faktiskt kan strassa ner till hamnen i bara nattskjortan för att charma till mig en ny-rensad Ramsøy-torsk ifrån en känning med skön ö-dialekt, ja då är det ju dumt att leva på köttfärs och Parmaskinka?!

Alltså; mer sjömat i Cirkusvillan! Vi startar med just torsk. Och färskpotatis (förkokt). Och smör. Mycket smör. Lite rödlök, 5 oliver och en generös, krispig näve nyskördad gräslök ifrån trädgården. Samt ekologiska citroner i skivor, massa salt och peppar och all dill jag kunde hitta i frysen. Dessa skatter blev varsamt inlindade i folie och åkte sedan 15 minuter på den glödheta grillen. Hutt hutt, mumma!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar