.

.

lørdag 14. mars 2015

Små jordspår


Äntligen är det dags att prutta ner de första fröerna i jorden, här ska odlas! Jag trycker självklart ner alldeles för många fröer i samma bötta, och väljer självklart alldeles för många fröer, pluss att jag självklart (även i år) skriver de flesta etiketterna på vanlig kartong, trots att jag vet att dom kommer att mögla och dassa ihop så att jag till slut inte vet vad jag har sått var och allt blir en enda spirande röra. Och självklart börjar jag liiite för tidigt, och kanske, bara kanske ignorerar jag "växtzonen" och sår allt som jag tycker är vackert, även fast jag senare samma år gråter blod över att mina medelhavsväxter dör i kylan. 

Och självklart lämnar jag små jordspår i hela huset som sambon svär över..

Jag älskar att så!




2 kommentarer:

  1. Så mye spennende! Lykke til! Det er koselig å så. Skal så litt om ikke så lenge jeg også.
    God søndag! :)

    SvarSlett
  2. Ja visst är det! Lika kul varje år :)
    Lycka till med dina fröer, klem

    SvarSlett