.

.

mandag 7. april 2014

Räddaren i nöden





Vissa dagar är röriga. Kaotiska. 

Jag springer efter min egen svans och ligger ständigt lite efter. På sådana dagar tar jag mig inte tid  till att äta. Iallafall inte förrns väldigt sent på dagen. Det är inte helt ovanligt att mitt första mål med mat blir tillsammans med barnen, klockan 16:00. Snyggt för att komma ifrån en blivande ernæringsfysiolog, jag vet. 

Men så ibland blir jag räddad av en osynlig (men stilig) riddare i blank rustning. Han sliter in mig i lunchrummet och tvingar mig till att sitta ner i minst fyra minuter. Han slänger demonstrativt min bäste vän kaffekoppen i väggen och häller upp ett stort glas porlande källvatten. Sedan serverar han mig rysk yoghurt blandad med riven ekologisk kokos. Ibland toppar han kalaset med hackade nötter. Det går snabbt och brukar få mig på banan igen. Tills jag får i mig något mer rejält ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar