.

.

tirsdag 5. november 2013

Pre dinner....





Tidig vecka. Middag med barnen. Varje dag när jag sitter i bilen på väg hem längtar jag så gränslöst efter mina barn. Glädjer mig så till att få känna deras kärleksfulla armar runt min hals efter att dom har sprungit emot mig där på dagis gården. Ser fram emot att bara vara tillsammans med dom. Kan knappt bärga mig även fast det bara tar 20 minuter hem. .

Så kommer vi hem. 

Jag vet sören inte vad det är som händer, men så fort vi landar hemma är harmonin och den ljuva närvaron borta. Det blir liksom helt .... gal-hus. Någon blir arg, någon är stressad (jag) någon tappar, någon slår sig, repar, tjuter, ylar, faller. Och varför har någon alltid glömt en bil i barnehagen? Och varför upptäcker inte vedkommande katastrofen innan klockan blir 17:30 och barnehagen stänges och låses? 

Man undrar ju. 

Men så vissa dagar är jag liksom lite före mig själv. Då går allting bra. Det är dom dagarna som jag kommer ihåg att servera någon gott innan maten.... ett litet pre dinner snack. Idag: babybell ostar, hasselnötter och småtomater. Smart drag Nilsson:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar