.

.

fredag 25. oktober 2013

Spännremms-pallen.....stol av lastestropper



Remmarna är fastskruvade på insidan av pallen med skruvar i storlek 3,5x25




 Hej!

Häromdagen fick jag sådan otrolig lust att snickra. Något lite rejält och tåligt, men inte alltför komplicerat. Jag hade lust att göra något användbart men ville inte lägga för mycket pengar i material.  

Det blev en pall :)

Eftersom jag inte har snickrat något annat än fågelholkar tidigare och inte var helt säker på hur resultatet skulle bli så använde jag mig utav det billigaste material som jag kunde hitta. Det fick bli vanliga lekter/reglar i furu och 1 par spänn-remmar. 

Jag är jätte nöjd! Den blev så glad. Inte perfekt, bara glad :) Dessutom lyser den upp lite i vårat annars så grå/vita/blåa hem.  



Till en pall använde jag:

Reglar 36x48. 

Reglarna är sågade i 2 olika längder. Jag använde 8 stycken på 40 cm, 4 stycken på 35 cm. 
-Totalt 4,6 meter:37 kronor

Skruv strl. 4,2x75 för att sätta reglarna samman.


Fint sandpapper för att mjuka till kanterna.


Små möbelvinklar för extra stabilitet.

- 40 kronor

Grund + oljemålning. En liten korthårig roller för släta ytor.


1 par starka spänn-remmar. 

-140 kronor

Korta skruvar (3,5x25) för att fästa remmarna. 


Det var det. 





3 kommentarer:

  1. Så tøff pallen ble! God idè og så flink du er! :)

    Veska i innlegget under var kjempefin! Du var heldig som fikk tak i den!

    Ønsker deg og familien en god helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tack!!
      Det är alltid kul att testa nya saker :)

      Njut din söndag, hoppas att du får en solig dag!

      Slett
  2. Så flott og for en fin ide!!!
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og riktig god helg til deg også!!
    Mari
    :)

    SvarSlett