.

.

mandag 9. september 2013

Pepparmynts-te


 I år kom jag ihåg att ta in pepparmyntan att torka innan den vissnade ned. Så har jag te i höst. Jag brukar låta några blad dra sig i kokande vatten i 5 minuter och dricka det på kvällarna. Det är så lätt och gott. 

Jag är inte alltid super noga med att köpa ekologiska produkter när jag handlar (tyvärr), men när det kommer till te är jag lite mer noggrann. Så här skriver ClaraJa, men tänk er själva. Inom konventionell teodling så besprutar man tebladen med bekämpningsmedel. Sedan skördas teet och läggs att torka. Sedan lägger vi tebladen i blöt i varmvatten och dricker upp avkoket. Hur roligt låter det? 

Nja, eller hur? Hur som helst, mer ekologiskt och närodlat än att hämta in örter ifrån trädgården tror jag inte att det blir... Inte billigare eller lättare heller för den delen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar