.

.

søndag 30. juni 2013

Baka med barn....



Att baka med barn är något utav det mest tålamodskrävande man kan ge sig in på en söndagsmorgon. Ren tortyr om du frågar mig. Det ser mysigt ut i "mamma-magasinen" och i teorin är det säkert jätte mysigt. Men. Det kladdas, spills, krånglas och vrider. Medans jag försöker ströa formen häller 2-åringen i hela burken med bakpulver i den tidigare perfekt vispade ägg och sockerblandningen. Medans jag tappert försöker fånga upp det mesta utav pulvret med en tesked, råkar någon tappa ett ägg, som knäcks på golvet. I samma runda "råkar" en tredje man doppa kökshanduken i smeten. Jag är högröd i ansiktet och osmakligt opedagogisk vid det här laget. Bakning med barn är inte min grej. Hur som hellst, Allan Brallan, det blev en tårtbotten ändå.

Idag är det födelsedags-kalas i Cirkusvillan, och min stora stora kille (äggknäckaren) fyller 4 år. I present ska han få en snickarlåda, med egen såg, hammare, tumstock, spikar m.m. Planen är att mamma och son ska ut och snickra något fint. Det verkar så mysigt, iallafall i teorin :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar