.

.

fredag 24. mai 2013

Renskav med trattkantareller och gräslök


 Idag fick jag total ide´torka när jag skulle börja på middagen. Så började jag att rota runt i frysen efter något ärbart och hittade plötsligt en påse fryst revskav som jag hade glömt bort att vi hade. Tur. Egentligen assosierar jag renskav med höst. Fallande löv och nyiköpt halsduk liksom. Men självklart smakar renkött fantastiskt året om!

Recept:
400 gram renskav
2 1/2 dl grädde
1 dl hackade trattkantareller (jag använde torkade, blötlagda)
1/2 dl hackad gräslök
Mycket svartpeppar
salt
Smör till stekning

Stek köttet på hög värme. Ha i hackade trattkantareller, grädde och salt + peppar. Sänk värmen och låt det puttra i 15 minuter. Servera med kokt blomkål och ogenerade mängder lingonsylt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar