.

.

tirsdag 15. januar 2013

Sov gott lille vän

 
 
Jag har försökt att göra barnens rum mysiga. Medans de fortfarande var bebisar drömmde jag om pastelliga barnrum med vintage inredning i form av gammla träleksaker, nötta gunghästar och en gungstol. Gammla kulramar, skolafficher och tallrikshyllor fyllda med romantiska barnböcker.

Så blev det naturligtvis inte. Barnen lärde sig att gå och ville ha allt i plast.

Inte sörjde jag så länge heller, vad sjutton. Det är ju deras rum. Nu är allt sprängt med grälliga leksaker med nya moderna ljud, vassa legobitar som jag trampar på varje natt (!) och dammtussar i hörnen.

Förutom...... en liten vägg där pastell drömmen lever kvar. En liten vägg där jag har ramat in Gustavs "hente sett", och en bild ifrån det första pirriga ultraljudet. Restan får de kracha som de vill ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar